از تشخیص زودهنگام تا کاهش ارجاع؛ نقش محوری واحد تصویربرداری بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سقز

1404/07/15
تعداد بازدید :39

در نیمه نخست سالجاری بالغ بر 9 هزار خدمت تصویر برداری در بیبمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سقز انجام شده است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز،دکتر پروین خسروپور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز با ارائه گزارشی تحلیلی از عملکرد واحد تصویربرداری بیمارستان امام خمینی (ره) سقز اظهار داشت:

«تصویربرداری پزشکی به‌عنوان یکی از ابزارهای کلیدی در نظام تشخیص و درمان نوین، نقشی انکارناپذیر در ارتقای کیفیت خدمات سلامت ایفا می‌کند. بر اساس آمار ثبت‌شده در شش ماهه اول سال جاری ، در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز ۵۴۰۱ مورد ام.آر.آی (MRI) و ۳۵۰۹ مورد سی‌تی اسکن (CT-Scan) انجام شده است. این حجم خدمات، علاوه بر نشان دادن بار بالای مراجعات، بیانگر افزایش دسترسی بیماران شهرستان و مناطق همجوار به خدمات تشخیصی پیشرفته است.»

 

وی افزود: «انواع ام ار ای های  ضروری و دارای بیشترین درخواست و تمام سی تی اسکن های ساده و تخصصی در این مرکز در بالاترین سطح علمی و طبق پروتکلهای به روز دنیا انجام میشود. این طیف وسیع خدمات، امکان تشخیص زودهنگام و دقیق بیماری‌های نورولوژیک، ارتوپدی، داخلی و جراحی را فراهم ساخته و از ارجاع غیرضروری بیماران به مراکز بالادستی به میزان قابل توجهی کاسته است.»

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی متخصص اظهار کرد:«بخش MRI بیمارستان امام با ۱۸ نفر پرسنل آموزش‌دیده در رشته‌های رادیولوژی، فعالیت دارد. بهره‌گیری از این ترکیب نیروی انسانی موجب ارتقای کیفیت پروتکل‌های تصویربرداری، رعایت استانداردهای ایمنی پرتویی و بهینه‌سازی زمان پاسخگویی به بیماران شده است.»

 

دکتر خسروپور در ادامه تصریح کرد: «ارائه این خدمات نه‌تنها از منظر بالینی اهمیت دارد بلکه در چارچوب سیاست‌های کلان سلامت کشور، با هدف کاهش بار بیماری‌ها، ارتقای عدالت سلامت و افزایش کارایی نظام ارجاع نیز مورد توجه است. استفاده از فناوری‌های تصویربرداری پیشرفته، امکان پایش اثربخشی درمان، برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای مداخلات جراحی و حتی کاهش هزینه‌های ناشی از درمان‌های غیرضروری را فراهم می‌آورد.»

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: «شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات پاراکلینیک، برنامه‌ریزی برای  پی گیری وافزایش جذب نیروی انسانی ،ارتقای تجهیزات، آموزش مستمر نیروی انسانی و بهبود شاخص‌های رضایتمندی بیماران را در دستور کار دارد. این روند تداوم خواهد یافت تا زمینه دسترسی عادلانه و پایدار به خدمات تصویربرداری پزشکی برای همه شهروندان فراهم شود.»

سامانه های دانشگاه